Jdi na obsah Jdi na menu
 


Yamaha 2012 - R1 s kontrolou trakce

14. 6. 2012

 Nejdůležitější změna se odehrála pod lehce upravenými kapotami, kde přibyl nový systém kontroly trakce s možností šestistupňového nastavení. To platí vlastně jen pro evropskou verzi - majitelé nové R1 ve Spojených státech budou vybírat ze sedmi možností nastavení.

Systém kontroly trakce pracuje na principu porovnávání rychlosti předního a zadního kola, které sleduje pomocí senzorů. Po vyhodnocení prokluzu zadního kola řídící jednotka patřičně upraví množství vstřikovaného paliva, otevření škrtící klapky a časování zapalování tak, aby se chvilkově snížil výkon, respektive krouticí moment.
Výkonové parametry zůstávají nadále beze změny, ale řídící jednotka motoru dostala jiné palivové mapy, které přinesou plynulejší průběh a lepší zátah v nízkých a středních otáčkách. Podle jízdních podmínek nebo apetitu pilota se stále dá vybírat ze tří různých map.
Design oblíbeného supersportu se změnil jen do té míry, aby každý lehce poznal že kolem jede R1. Vzhledové úpravy se dotkly předních světel, spodní kapoty a krytů výfukových koncovek, na výraznější změnu vzhledu si tak počkáme nejspíš minimálně další dva roky. Vzhledu se týká i speciální barevná kombinace, kterou Yamaha připravila v souvislosti s oslavami 50. výročí svého působení ve světových závodech silničních motocyklů. 

Sváteční oblek uvidíme v příštím roce i na dalších modelech, jako jsou FZ8, YZF-R6, YZF-R125, TZR50 nebo skútr Aerox GP 50.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář